26 Ocak 2014 Pazar

Rafael Nadal - Stan Wawrinka -Avustralya Açık 2014 Final





O maç bu maç değil!

2 yıl sonra Rod Laver'da arz-ı endamını heyecanla beklediğimiz final bu değildi!

Maça her iki taraf da iyi başladı aslında. Biz daha çok Wawrinka'nın oyununa kilitlenmiştik. Rafa'nın minimum 3-1 kazanacağından o kadar emindim ki.

Ancak Stan ilk sette servis kırdı. Kendi servis oyununda da 0-40'ı gördü. Tabi biz bu esnada break'ten emin bir şekilde arkamıza yaslandık ama final maçına mental olarak çok iyi hazırlanmış. 0-40'tan gelip oyununu kazandı ve ilk seti hanesine yazdırdı.

Wawrinka Djokovic'i yenmenin verdiği özgüvenle çıkmıştı bugün. 0-40'tan  gelip -2. servisle hem de- oyun almak ilk grand slam finali için muazzam. Ayrıca Djokovic karşısındaki kanser eden oyunu da yoktu. O sürekli dışara giden toplara çok ümit bağlamıştım ben :(

2. Sette de Stan bariz üstünlük kurdu. Burada Nadal sırtıyla ilgili sorunlar yaşamaya başladı ve kendini biraz zorlayıp servis oyununu bitirdikten sonra sağlık molası aldı.
Wawrinka hakeme problemin ne olduğunu söylemek zorundasın diye saldırgan ses tonuyla huysuzlandı biraz. (bak bak bak daha ilk grand slam finalinde yaptığı hareketlere bak. hayır bir de arkadaşı bu adam. onu da geçtim Nadal yani. cık cık cık. olmadı bu)




Medikal mola bitince Nadal korta döndüğünde seyirci tarafından yuhalandı. NADAL YUHALANDI!. Gerçekten tenis ayaklara düşmüş arkadaşlar. Bu seyirciye bu adam çok fazla. (yazarın gözleri dolu dolu)
Garibimi ağlattılar.





Bundan sonra Avustralya Açık benim için bitmiştir!! "avustralya seyircisi aptal!!" (evet Toni Nadal'dan böyle bir açıklama bekliyorum)

2. seti de kaybeden Nadal 3. Sette tek atımlık kurşununu kullandı ve şeref setini aldı. 2-1
Ayrıca 3. sette Stan çok gergindi.
Seti kazandıktan sonra bile vamos'lamadı yavrum :(
Bir daha sağlık molası almadı ama aralarda sürekli tedavi uygulandı.
Servisleri çok düştü. Zaman zaman baselineda sabit kaldı. Basit toplara koşmadı.






4. sette Wawrinka servis kırdı. 4-2 öne geçti. derken Nadal rebreak'le karşılık verdi. (içimizde hala bir umut)
Wawrinka da re-rebreakle karşılık verince maç da kupa da İsviçreliye gitti.

Nadal Seremoni boyunca göz yaşlarına hakim olmaya çalıştı

Korttan çıktığı anda da... (yazar burada gözyaşlarına hakim olamıyor)







Nadal konuşmasında Stan'i tebrik etti. 'çok iyi arkadaşım. bunu hakettin senin ve ekibin adına çok mutluyum' Ayrıca seyircilere de teşekkür etti (işte yüce gönüllülük böyle bir şey!) 'çok duygusal iki hafta geçirdim. Daha güzel bitirmek isterdim. Üzgünüm.'
Evet tahmin edeceğiniz gibi o iki yüzlü seyirci topluluğundan alkış kıyamet...

Wawrinka da Nadal'ı tebrik etti. 'geri dönüp 1 numara olmak inanılmaz bir iş. Sırtın için üzgünüm (hadi ordan!) umarım kısa sürede iyileşir'

'geçen yıl Djokovic'e 5 sette kaybettiğimde hüngür hüngür ağlamıştım. 1 yıl sonra kazandığıma inanamıyorum. yarın sabahı beklemem gerekecek rüya olmadığına inanmak için'


Ayrıca basın toplantısında Nadal sırtıyla ilgili soru almamış. 'Bugün Stan'in günü benim değil!' demiş.
Seyircinin yuhalamasıyla ilgili soruya da 'Seyirciler her zaman iyi bir mücadele beklerler. Bugün iyi değildim. İstediklerini verebilecek durumda değildim. Daha sonra onlar da bunu anladılar. Asla onlar hakkında kötü bir şey duyamayacaksınız benden' demiş. Sen onları amcana havale et. O halletsin.

Eli sıkıntı olur mu acaba derken bambaşka bir final oldu.

Stan Wawrinka ilk Grand Slam finalinde ilk kupasına Nadal'ı ilk kez yenerek uzandı.











Rafael Nadal kariyer slamini 2. kez tamamlama fırsatını elinden kaçırdı.

Bir slam de böylece bitti.. Diğğ mi ekselansları?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder